Hvorfor ‘Letter Art’?

5. februar 2009

Fordi ADHD’ere tit bliver kaldt for ‘bogstavbørn‘. ‘Letter‘ på engelsk betyder både ‘brev‘ og ‘bogstav‘. Derfor bruger jeg bogstaver fra aviser, i stedet for at bruge ‘skrift‘, som jeg hurtigt kunne producere med en kuglepen eller på mit tastatur, og jeg sætter bogstaverne på brevkort.

Jeg synes, de udklippede bogstaver passer godt til den lille pistol. Brevkortet kunne godt ligne et trusselbrev fra en gammel film.

Ideen om en ‘trussel’ i forhold til ‘fred i sindet’ giver en sjov kontrast.

Enkle visuelle udtryk, der indeholder store eller mærkelige modsætninger, er lettere at huske, end billeder af hverdagsagtige selvfølgeligheder.

Jeg kalder det ‘art‘, fordi der findes kunstnere, der producere ‘mail art‘, hvor de bruger ideen om at ‘sende noget‘, som et lag i det, de ønsker at kommunikere. (Se i øvrigt qbdp-linket i højre side af bloggen.)

Jeg opfatter ikke mig selv som kunstner what so ever. Men jeg vil gerne vise, at jeg kan forfølge en ide og opbygge et koncept – og til det er billeder vigtige.

Skriv et svar

