Gode rammer for ADHDere på job

12. marts 2009

En god arbejdsplads for ADHDere, er et sted,

– hvor man kan få ro til at udføre sine opgaver, uden at blive forstyrret af telefoner, der ringer, kolleger, der snakker, larm fra gaden eller radioen.

– hvor det er en del af virksomhedskulturen, at man tager en pause, og laver noget helt andet, når man trænger til det.

– hvor man har mulighed for at tage et powernap.

– hvor møderne ligger på samme tid, hver uge.

– hvor telefon og mailtid er begrænset til et bestemt tidspunkt på dagen.

– hvor man har mulighed for at møde sent og blive til sent.

– hvor koder, telefonnumre og kontorpladser ikke skifter hele tiden.

– hvor man har mulighed for at arbejde hjemmefra, når der ikke er møder.

– hvor man har mulighed for at arbejde på deltid og halv tid.

– hvor ledelsen tør definere den enkelte medarbejders ansvarsområde klart.

– hvor ledelsen tør diskutere sin strategi og målsætning åbent med medarbejderne.

– hvor tonen mellem medarbejderne er afslappet og humoristisk.

2 kommentarer to “Gode rammer for ADHDere på job”


  1. Hej…..

    Super site, du har fået banket ned her…..det passer lige til mig. Egentlig har jeg været forbi nogle gange inden din side ramte mig.

    Jeg har på mange måder ADHD inde på livet….og er netop igang med et kunstprojekt, til den årlige konference i adhd foreningen. I min søgen after materiale og inspiration til dette projekt røg jeg hurtigt væk fra dette site..sorry….men da jeg nu søgte i en anden anledning, i håb om at finde “stof” der tydeligt og præcist kunne beskrive nogle af de vanskeligheder ADHD´en kan medfører ramte det mig…Tak for de rammende og genkendelige beskrivelser, råd og forklaringer.


Skriv et svar

